středa 6. srpna 2014

Solárko - ano či ne? / Solarium - yes or no?


Hezkou středu!

Na dnešní den jsem pro Vás měla připraveného něco jiného, a to mé další video, ale bohužel nastaly určité technické komplikace, a tak se na video můžete těšit příští týden.

Mohli byste říct, že proč se o solárku zmiňuji právě v létě, kdy se můžete opálit přirozenou cestou. Ale pokud žijete ve střední Evropě a nejste zrovna úplně tmavý typ, tak pro Vás nemusí být opálení snadnou záležitostí. Jako je to u mě. V takových případech je lepší před vystavením se slunečním paprskům dát pleti nějaký základ. Samoopalovacím přípravkům příliš nedůvěřuji, a tak vidím jako nejspolehlivější způsob právě solárium.

Řekla bych, že není pravdou, že by solária byla o tolik škodlivější, než přirozené sluneční záření. Samozřejmě je lépe navštěvovat certifikovaná a ověřená solária, která prochází pravidelnou kontrolou a údržbou. Ale tak je to snad se vším.

Dříve jsem solária také moc nevyhledávala. Ale měla jsem k dispozici poukázky flexi pass a potřebovala jsem je nějak využít, a protože kousek ode mě je solárium, kde tyto poukázky berou, skočila jsem tam a pořídila si permanentku. Samozřejmě můžete vybírat z různých druhů strojů na solárium. Já jsem si vybrala to nejslabší, což je Ergoline 500 Turbo Power, který v našem solárku stojí 9,- Kč za minutu, v rámci permanentky pak vyjde okolo 7,- Kč za minutu. Jinak se solária pohybují kolem 12-18,- Kč za minutu.

Nejdřív ze všeho byste si měli určit, jaký jste fototyp a podle toho zvolit typ solária a dobu slunění. Pokud budete například světlý typ s pihami a třeba i zrzavými vlasy, nebude pro Vás vhodné příliš silné solárko s dobou na 20 min. Obecně by se mělo začínat s menšími dávkami a postupně zvyšovat, jak je kůže opálenější. Ale to už by Vám měli poradit přímo v soláriu dle typu Vaší pleti a také Vy sami určitě víte, jak se opalujete, nebo jestli se spíš spálíte. Osobně jsem celkem světlý typ. Nemám problém se opálit, pokud použiji vhodnou kosmetiku, ale trpím na sluneční alergii. I proto je pro mě lepší jít na pár slunění do solária a připravit kůži na slunce, než ho poprvé vystavit, a hned například slunci v arabských zemích, které, jak známo, má o hodně větší sílu, než naše sluníčko.

Solární kosmetika

Co je rozhodně důležité, je použití speciální kosmetiky, určené do solária. Na trhu je spousta značek, které tuto kosmetiku nabízí. Je pravda, že tyto přípravky nejsou zrovna levné. Také se dají zakoupit přímo v solárku jen pytlíčky na jedno použití, já jsem ho měla i na dvakrát :) Ale řekla bych, že se moc nevyplatí, pokud chodíte pravidelně. Pokud chodíte pravidelně, rozhodně se Vám víc vyplatí koupit si plné balení. Zkuste kouknout na internet. V soláriích mívají tuto kosmetiku předraženou. Osobně mám zkušenost se značkou Hawaiian Islands. Ten jsem dostala jako dárek k permanentce. Byl fajn, ale nevydržel mi na celou dobu permanentky. Když mi došel, tak jsem si koupila jen ten pytlíček, který mi doporučila slečna v soláriu. A to Definitely Black od Emerald Bay. Obsahuje bronzer, což neznamená, že potom budete oranžoví, ale nesmíte se potom 3 hodiny sprchovat. Byla jsem z něj nadšená. Nádherně voní, hezky hydratuje, i večer cítíte tu vůni, když jste doma, a ta hydratace. No prostě boží. Takže jsem si pak koupila celou tu lahvičku, která stála kolem 300,- Kč za 250 ml. 
Řekla bych, že tahle kosmetika opravdu má své opodstatnění. Rozhodně Vám neudělá žádnou službu, když se natřete klasickými opalovacími přípravky a půjdete s tím do solária. Solární kosmetika napomáhá k lepšímu opálení a následně k udržení opálení delší dobu. A můžu to potvrdit. Protože už když jsem přišla ze solárka domů, tak jsem to opálení viděla. A jak říkám, to jsem celou dobu chodila na to slabé a nezvyšovala jsem výkon. Pouze čas, kdy jsem začínala na 6 minutách a postupně jsem se dostala na 10 minut, na kterých jsem skončila. Déle bych tam už asi nevydržela :)

Pokud bych to měla shrnout, neshledávám na solárku nic tak úplně špatného, pokud se dodržují bezpečnostní pokyny a nepřekračuje se doporučená doba slunění. Osobně to beru jako přípravu na opalování na dovolené, kde je slunce silné, a pokud bych mu hned vystavila svou běloskvoucí kůži, nebylo by to asi úplně dobré a člověk by se rychleji spálil, než cokoliv jiného. Samozřejmě, jako u všeho platí: Všeho s mírou.

Takže opalování zdar a těším se na Vás u sobotního článku,
T.

-----

Nice Wednesday!

I have prepared for you something different on today, and so my next video, but unfortunately there were some technical problems, so you can look forward to video next week.

You could ask why I mention solarium in the summer when you can tan naturally. But if you live in the Central Europe and you're not completely dark type, so to be tanned is not that easy for you. As it is about me. In such cases it´s better to give some basis the skin before exposure to the sun. I don´t trust the self-tanning products very much, and so I see the solarium as the most reliable method.

I´d say that it´s not true that the solariums are much more damaging than natural sunlight. Of course it´s better to visit certified and verified solariums, which pass through regular control and service. But so it is with everything.

Earlier I wasn´t such fan of solariums. But I had these flexi pass bills and I needed to use it somehow and because there is a solarium near my house, I went there and bought a permanent pass. Of course you can choose from various types of solariums. I chose the weakest one, which is Ergoline 500 Turbo Power, which in our solarium is for 9 CZK per minute, within the permanent pass it´s about 7 CZK per minute. Otherwise the sunbeds are around 12-18 CZK per minute.

First of all you should determine what phototype you are and according to that select the appropriate type of solarium and the sunbathing time. For example, if you´re light with freckles and even  redhaired, too strong solarium and 20 minutes of sunbathing won´t be just right thing for you. Generally you should begin with smaller doses and gradually increase it as the skin is more tanned. But the solarium´s personnel should advise you according to your skin type and also you certainly know how you tan, or if you rather get sunburnt. Personally I´m quite light type. I have no problem with the tan if I use appropriate cosmetics, but I suffer from sun allergy. And so it´s better for me to go for a couple sunbathing in the solarium and prepare the skin for the sun, than to expose it for the first time, and directly to the sun in the Arabian countries, which is, as it´s well known, has a lot more power than sun here.

Solar cosmetics

What is critically important is the use of special cosmetics for solarium. On the market there are plenty of brands that offer this cosmetics. It´s true that these products aren´t cheap. You can can also buy disposable sachets at the tanning salon. I was using it in two parts :) But I´d say that it´s not worth it much if you go to solarium regularly. If you go regularly, it´s definitely worth it to buy the full package. Try to look on the internet. The tanning salons usually have it overpriced. Personally, I have experience with the brand Hawaiian Islands. I got this as a gift to the permanent pass. It was nice, but it didn´t last for the whole time of permanent pass. When it ran out, I bought just the sachet, which miss in the solarium recommended me. It was Definitely Black by Emerald Bay. It contains bronzer, which doesn´t mean that you´ll be then orange, but you can´t take a shower for next three hours. I was excited about it. It wonderfully smells, nicely hydrates, and also in the evening you can feel the smell when you're at home, and that hydration. Well, simply divine thing. So after that I bought a whole bottle, which cost around 300 CZK for 250 ml. 

I´d say that this solar cosmetics is really justifiable. Definitely it´ll do no service for you when you use the suntan lotion and go to the solarium with it. The solar cosmetics helps to the better suntan and consequently to maintain the tan longer. And I can confirm that. Because when I came home from solarium, I saw I had a tan. And as I say, all the time I went on the weak one and I didn´t increase the power. I only changed time when I started with 6 minutes and gradually I got to 10 minutes, where I ended up. I'd probably not last longer :)

If I had to summarize it, I don´t find anything completely wrong on solarium, if you follow safety instructions and don´t exceed the recommended time of sunbathing. Personally I take it as a preparation for sunbathing on vacation where the sun is strong, and if I just exposed my snow-white skin, it wouldn´t be entirely good and one would burn faster than anything else. Of course, as with everything it´s true: everything in moderation. 

So hiya to sunbathing and I look forward to see you on Saturday´s article,
T.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentáře jsou moderované, tzn. objeví se až po schválení autorky blogu. Děkuji :)